Handelsbetingelser
HANDELSBETINGELSER HOS GULDSMED SUREL APS
GENERELLE OPLYSNINGER
Guldsmed SUREL ApS
Vestergade 34
5000, Odense C
CVR nr.: 31363470
Telefon: 66 12 16 45
E-mail: guldsmed@surel.dk
BETALING
Guldsmed SUREL ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms.
LEVERING
Guldsmed SUREL ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 10.00 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.
Vi sender til privatadresser i hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. (inkl. forsikring op til 4000 kr.). Gratis fragt ved køb over 499 kr. Varer kan hentes fragtfrit i butikken, Vestergade 34, 5000, Odense C.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med GLS.
OBS: Hvis der ikke er nogen hjemme på adressen, vil din pakke blive leveret til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der spørgsmål til leveringen, kontakt da GLS’ kundeservice eller ret henvendelse til butikken.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 3-5 hverdage efter bestillingen, der tages dog forbehold for travle perioder.
PERSONOPLYSNINGER
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores Persondatapolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.
LOVVALG OG VÆRNEPLIGT
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af varen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen, hvilket er senest 2 måneder efter, du har konstateret fejlen/manglen. Guldsmed SUREL ApS vil dække reklamationsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Guldsmed SUREL ApS
Vestergade 34
5000, Odense C
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
RETURRET
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren.
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på guldsmed@surel.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du udfylde en selvvalgt returlabel med forsikring og sende varen til:
Guldsmed SUREL ApS
Vestergade 34
5000, Odense C
ELLER levere varen tilbage i vores butik. Dette kan aftales via mail på guldsmed@surel.dk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Vedlæg en kopi af ordrebekræftelsen i pakken.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
VARENS STAND VED RETURNERING
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
TILBAGEBETALING
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
KLAGEMULIGHEDER
En klage over en vare kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation. Lykkedes det ikke Mæglingsteamet at løse tvisten, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. (Det koster et gebyr at få klagen behandlet).
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: guldsmed@surel.dk